23948sdkhjf

Bavinchi og KonditorBager i fusion

De to bagerkæder bliver til én driftsenhed, som vil arbejde for at få bagerbranchen til at stå mere samlet overfor trusler som 7-Eleven, tankstationer og supermarkeder.
Bavinchi og KonditorBager gør forlovelsen til et ægteskab og fusionerer 1. januar.

De to kæder slår administrationen sammen og opretter samtidig et kapitalselskab, der skal drive den ene kæde videre som en kapitalkæde.

De nye partnere tilbyder alle bagere og konditorer at blive en del af et indkøbssamarbejde. Læs mere .

Vil finde investorer
Samtidigt med sammenlægningen af administration, vil de to kæder, på sigt, henvende sig mere detaljeret til hver sin gruppe i bager- og konditorbranchen, og der kommer et nyt koncept frem.

Der er tale om et stramt styret kapital-koncept i et nyt selskab.

- Det selskab skal ud og finde investorer, der kan se samme gode ide, som vi kan. Her søger vi primært udenfor branchen, men alle kan være med til at få en ejerandel i de fremtidige butikker under Bavinchi-navnet, siger Erik Thuesen, nuværende kædechef i KonditorBager og kommende direktør i kapitalselskabet.

Fokus på indtjening
Man vil med det nye stramt styrede kapitalkoncept have langt højere fokus på indtjening.

- Mange går mere op i at spare penge frem for at tjene penge. Og det er en fejl. Jeg mener, at et veldrevet bageri, mindst, skal have 200.000 kroner i overskud for hver million, man omsætter for. Derfor skal vi have fokus på indtjening i kapitalbutikkerne, således vi kan bruge denne viden i alle tre grene af kædesammenslutningen, og tilsikre at ”best pratice” kommer alle danske bagere til gode, siger Erik Thuesen.

Plads til alle
En af grundene til, at de to kæder nu formelt bliver til én driftsenhed, der fremadrettet deler kontorplads i Silkeborg, er at bestyrelserne i de to kæder er overbevist om at branchen skal stå mere samlet overfor de trusler som er i og udenfor branchen.

- Mange bagerier fokuserer på det forkerte. Det er ikke GuldBageren, Bagergruppen eller en ”fri” bager, der er konkurrent til bageren. Det er 7-Eleven, tankstationer, supermarkeder og alle de andre steder, der sælger brød, siger Morten Lapholm, nuværende kædechef i Bavinchi og kommende direktør for de to bagerkæder.

Derudover har fællesskabet en mission om at samle branchen under et. Fællesskabet er konstrueret således at alle organisationer, sammenslutninger og kæder kan deltage.

Der er i organisationen gjort plads til behovet for at samle branchen, hvilket kædernes bestyrelse ligger stor vægt på.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11