Massiv markedsføring halverer Cocios indtjening
Cocio har via en massiv markedsføringsindsats i 2012 formået at fastholde sin markedsandel trods generel tilbagegang på det europæiske drikkevaremarked.
Både afsætning og omsætning var stabile sammenlignet med tidligere år, så det der gør den afgørende forskel for årets resultat er virksomhedens massive markedsføringsindsats i perioden. En investering, som ifølge ledelsen har været nødvendig, men som samtidig har halveret indtjeningen. Det er bl.a. udgifter til den amerikanske skuespillerinde Eva Mendes og øgede omkostninger til IT, der har trukket resultatet i den forkerte retning.
- Vi har øget vores markedsføringsindsats, for Cocio skal spille med i superligaen på drikkevare-markedet. Og markedet er præget af stærke mærkevarer, så her findes ingen børnebilletter, siger Cocio-direktør Jørgen Straarup Christensen i en kommentar til Business.dk.
Chokolademælk er fortsat det største produktområde for Cocio, som derudover også producerer iskaffe og nye varianter under Cocios brand.
Satser på iskaffe-segmentet
Cocio har i dag en position som Skandinaviens største producent af steriliserede langtidsholdbare mælkeprodukter og Cocio-mærket tegner sig for det største produktområde. Derudover er iskaffe et af kerneprodukterne og Cocio vil frem mod 2015 booste netop denne produktkategori i Europa. Det vil ske i tæt samarbejde med virksomhedens ejer Arla Foods og Cocio Beverage International.
Cocio forventer i 2013 en bedre indtjening og et resultat over dette års niveau.