Tulip og Chili Klaus lancerer en chili-pølse med fart på
Chili-guruen har spist "ufatteligt mange pølser" i testperioden
Den nye chili-pølse kommer i to styrker – en familieudgave med jalapeños i vindstyrke 4 og en frankfurter med Ghost Chili i vindstyrke 10. Dermed er der noget for dem, der blot vil mærke den svage varme, og dem, der vil op på øverste hylde, konstaterer Tulip i en pressemeddelelse.
Chilipølsen er blevet til i et tæt samarbejde mellem Tulip og Chili Klaus.
- Det glæder mig, at Tulip var så lydhøre overfor mine idéer, og jeg synes, at vi har lavet nogle fantastiske pølser, siger Chili Klaus.
- Til gengæld har jeg spist ufattelig mange pølser i testperioden, men det forpligter altså at lægge navn til noget så ærkedansk som en grillpølse. I hvert fald håber jeg på, at danskerne er klar til at få lidt mere fart på grillen - chili er jo sundt, tilføjer han.
Åndedrætsværn
Hos Tulip har det været en spændende og udfordrende opgave at producere de nye Chili Klaus-pølser, påpeger produktudvikler Peter Johansen.
- Vi har arbejdet intenst i en lang periode på at finde den helt rigtige dosering. Den balance synes vi, at vi har ramt lige i øret med de to forskellige varianter, som vi er stolte af at sende på markedet, fortæller produktudvikleren, som under fremstillingerne i testfasen måtte iføre sig åndedrætsværn for ikke at indsnuse alt for meget Ghost Chili.
Chili Klaus-pølserne er produceret af dansk kød i Nordjylland og kan købes i Føtex og Bilka-butikkerne landet over fra næste uge. 7-Eleven forhandler allerede nu Chili Klaus-grillpølser med vindstyrke 10 i en fransk hotdog.
Chili Klaus’ videoer med kendte danskere på de sociale medier er set af mange millioner mennesker, og sidste år indtog Chili Klaus Norge med det samme koncept.