Mere sundhed i dagligvaresektoren
Forbrugerne efterspørger mere sundhed og færre tilbud på slik i de ugentlige tilbudsaviser. Coop mener en differentieret moms er vejen frem til et sundere supermarked.
6 ud af 10 ønsker fokus på mere sundhed i tilbudsaviserne, mens 7 ud af 10 vil have usunde varer helt væk fra kasselinjen. Det skriver JyllandsPosten i dag.
Coop-koncernen har allerede gjort en del for at fremme sundheden i sine butikker, bl.a. ved at indføre nøglehulsmærket på 900 af sine varer i løbet af de seneste fem år.
Undersøgelsen viser også at 8 ud af 10 er tilhængere af at momsen på frugt og grønt sænkes og her kan Coops underdirektør Mogens Werge kun være enig.
- Det med bare at sætte priserne op på det usunde fremmer i virkeligheden bare grænsehandlen. Hvis man kunne sætte momsen ned på sunde varer, ville det hjælpe meget mere, lyder hans holdning til den sag.