23948sdkhjf

Mere sundhed i dagligvaresektoren

Forbrugerne efterspørger mere sundhed og færre tilbud på slik i de ugentlige tilbudsaviser. Coop mener en differentieret moms er vejen frem til et sundere supermarked.
Det er analysevirksomheden Retail Institute Scandinavia, der står bag undersøgelsen, som Epinion har foretaget blandt mere end 1.000 respondenter.

6 ud af 10 ønsker fokus på mere sundhed i tilbudsaviserne, mens 7 ud af 10 vil have usunde varer helt væk fra kasselinjen. Det skriver JyllandsPosten i dag.

Coop-koncernen har allerede gjort en del for at fremme sundheden i sine butikker, bl.a. ved at indføre nøglehulsmærket på 900 af sine varer i løbet af de seneste fem år.

Undersøgelsen viser også at 8 ud af 10 er tilhængere af at momsen på frugt og grønt sænkes og her kan Coops underdirektør Mogens Werge kun være enig.

- Det med bare at sætte priserne op på det usunde fremmer i virkeligheden bare grænsehandlen. Hvis man kunne sætte momsen ned på sunde varer, ville det hjælpe meget mere, lyder hans holdning til den sag.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112