23948sdkhjf

Doggybags fra Unilever skal bekæmpe madspild

Unilever Food Solutions og Stop Spild Af Mad er gået sammen om et nyt doggybag-initiativ, der gør det lettere for restaurantgæster at tage det uspiste mad med hjem.
Ifølge de nyeste tal fra Nordisk Ministerråd spilder de professionelle danske køkkener ca. 140.000 ton mad om året.

Og det spild er unødigt stort, viser en undersøgelse foretaget af TNS Gallup for Stop Spild Af Mad. To tredjedele af den danske befolkning vil nemlig gerne have doggybags med hjem, når de er ude at spise. Men tjeneren skal selv tilbyde det (61 pct.), maden må ikke blive rodet sammen (64 pct.), og den skal kunne komme hjem i køleskabet med det samme (64 pct.).

Mange danske restauranter vil gerne tilbyde denne service, men de har hverken de nødvendige ressourcer eller økonomien til det.

Oplagt initiativ
På den baggrund har Unilever Food Solutions og Stop Spild Af Mad nu besluttet at stille doggybags til rådighed for restauranter, som ønsker at kunne yde denne ekstra service til deres gæster og være med til at reducere madspildet i Danmark. Og håbet er, at doggybag-initiativet vil bidrage til at sætte fokus på madspild og nedbryde tabuet om at tage rester med hjem fra et restaurantbesøg.

Unilever Food Solutions sponserer produktionen af de nye doggybags, som cafeer og restauranter kan bestille gratis på Unilever Food Solutions hjemmeside.

- Som stor leverandør af produkter og løsninger til professionelle køkkener er det oplagt for os at sætte gang i dette initiativ, hvor vi både hjælper vores kunder med at gøre deres gæster glade – samtidig med, at vi bidrager aktivt til at reducere madspildet i food service sektoren, siger Peter Kuuttanen, Nordisk Marketing Direktør hos Unilever Food Solutions.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063