Bæredygtighed bliver en endnu større del af Hans Buch
Hans Buch oprustede sidste år deres bæredygtighedsindsats med ISO 14001 certificeringen i miljøledelse. Nu har de taget skridtet videre og udviklet en forretningsstrategi, der skal sikre, at den grønne linje strømmer gennem hele forretningen.
I samarbejde med Dansk Erhverv og brancheforeningen BITVA har Hans Buch udarbejdet en bæredygtig forretningsstrategi, som skal cementere den grønne linje i forretningen:
”Efter vi havde fået vores ISO 14001 certificering ville vi gerne være endnu mere ambitiøse omkring bæredygtighed. Vi valgte derfor at gennemgå et uddannelsesforløb, som Dansk Erhverv tilbød gennem BITVA. Forløbet blev faciliteret af HE Agenda, som er Danmarks førende eksperter indenfor bæredygtig forretningsstrategi. Vi så det derfor som en god mulighed for at finde vores grønne potentiale og udvikle på det”, fortæller administrerende direktør, Henriette Olsen.
Om baggrunden for forretningsstrategien fortæller Henriette Olsen:
”På den lange bane tror vi ikke, at vi kan overleve, hvis ikke vi sætter alt ind på bæredygtighed. På den korte bane tror vi, at vi kan få nogle konkurrencemæssige fordele, hvis vi gør det først og vi gør det bedst.”
Positiv feedback til bæredygtighedsevent
Første step i lanceringen af den nye forretningsstrategi var en præsentation af strategien til et bæredygtighedsevent hos Dansk Erhverv. Hans Buch tog derfor turen til Børsen og præsenterede den strategi, der skal sikre en bæredygtig forretning hos Hans Buch. En rigtig fin oplevelse, lyder det fra Henriette Olsen:
”Det var enormt fint at få mulighed for at præsentere den strategi, der skal være med til at cementere et så vigtigt fokusområde, som bæredygtighed nu er i Hans Buch. Og så var det jo dejligt, at vi fik god feedback og ros for vores skarpe mål og ambition. Nu skal vi bare have eksekveret det.”
Strategien skal ud at leve
For at sikre eksekveringen af forretningsstrategien skal Hans Buch igennem en workshop omkring kompetenceudvikling, så strategien får de bedste muligheder for at leve.
”Vi skal sikre os, at organisationen forstår strategien og ved, hvad de skal tale med kunderne om. Bæredygtighed skal være en større og større del af Hans Buch og det fortsætter vi med at arbejde på både sammen med kollegaer, leverandører og kunder”, fortæller Henriette Olsen.
Læs mere om forretningsstrategien her.