RPC Superfos på Scanpack 2012
RPC Superfos er blandt udstillerne på Scanpack-messen 2012, der finder sted i Göteborg i slutningen af oktober. Firmaet præsenterer emballage, der giver logistiske fordele og lang holdbarhed til fødevarer.
Skandinaviens største emballage-messe Scanpack 2012 finder sted fra den 23. til den 26. oktober i Göteborg og tiltrækker flere end 15.000 internationale besøgende. RPC Superfos fremstiller sprøjtestøbt plastemballage og er blandt de udstillere, der henvender sig til fødevarebranchen.
Få lav vægt og lang holdbarhed
“RPC Superfos har stor viden og innovative bud på fyldernes ønsker og krav. Samtidig imødekommer vores løsninger de ønsker til emballage, som forbrugere, beslutningstagere og politikere har,” siger salgsdirektør Per Sollenby fra RPC Superfos Region Nordic og fortsætter:
“Vi oplever en stigende interesse for fødevareemballage, der giver varerne lang holdbarhed. Vores flagskib her er SuperLock bægeret. Det unikke ved det er en kombination af barrierebeskyttelse på samtlige overflader og en membranforsegling, der giver ekstremt lave iltgennemtrængningsrater. Det betyder mange klare fordele for distributøren og for forbrugeren derhjemme. Og lang holdbarhed bidrager til at reducere madspild.”
Emballage bør også give logistiske fordele, både i forhold til at stable varerne og transportere dem, fremhæver Per Sollenby. Helt generelt giver en let emballage økonomiske og praktiske fordele.
”En anden fremragende mulighed for fødevareindustrien er SuperLight bægeret fra RPC Superfos, for her ligger vægten omtrent 30 procent under konventionelt materiale til emballage,” siger han.
Stort udvalg af fødevareemballage
Scanpack 2012 er også anledningen til at få mere at vide om den brede vifte af emballageløsninger, som RPC Superfos kan tilbyde fødevareindustrien, også til storkøkkener og catering segmentet.
Beholderen SuperLift, der har en rund, konisk form, er et eksempel på en meget anvendelig og populær løsning. Den fås i 22 størrelser og kan oven i købet kombineres med søster-serien UniPak, for en endnu større spændvidde i volumenvarianter. SuperLift har pilfingersikring som standard, den er 100 procent væsketæt og egnet til såvel varm som kold påfyldning samt frys. Grebet er placeret på skørtet, og det betyder, at der er et stort område til rådighed for den visuelle kommunikation med meget flotte dekorationer.
Den kvadratiske eller rektangulære SuperCube beholder er en spændende og pladsbesparende emballageløsning til fødevarer, også til tungt indhold. Per Sollenby forklarer:
”SuperCube udnytter pladsen på paller og i lagerrum optimalt, fordi den er firkantet og nem at stable. Og så har den en god, stor flade til dekoration og til eksponering af varemærket. Funktionalitet og brugervenlighed er i top, bl.a. fordi der ikke er nogen skarpe kanter, og fordi åbningsmekanismen er nem. Vi glæder os til at vise den og alle vores andre fremragende emballageløsninger til fødevarer frem på messen. RPC Superfos har et bredt udvalg, og alle er velkomne til at besøge vores stand.”
Virtuelle og roterende produktprøver on-line
På Scanpack messen demonstrerer RPC Superfos en ny on-line service, der kaldes TurnAvisual og som gør det lettere for producenter, varemærkeindehavere og designere at udarbejde, teste og tilpasse nye emballagedesign. Med nogle få online valg og uploads kan man se sit illustrationsmateriale på emballagen i 3D. En roterende, virtuel emballageprøve kommer straks frem på skærmen og er klar til at blive set nærmere på og blive drøftet med andre beslutningstagere uanset tid og sted.
Flere muligheder med termoformning
RPC Bebo kommer til at stå på stand sammen med RPC Superfos under messen og vil være repræsenteret af salgsdirektør Agnar Eriksen. RPC Bebo er specialiseret i termoformning.
“RPC Bebo tilbyder innovative termoformning-løsninger til fødevareindustrien. De er et godt supplement til sprøjtestøbt plast emballage, eksempelvis vores patenterede, fortrykte låg Bebo Print og stærke barriereløsninger til forarbejdede fødevarer,” siger Agnar Eriksen.
RPC Superfos udstiller i Hall S01:02, for første gang med firmaets nye visuelle identitet i grå og orange.