23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Arla hos Tesco: Emballagen spiller en afgørende rolle

Arla Foods fremstiller et nyt sortiment af flødeost eksklusivt for supermarkedskæden Tesco i Storbritannien. Emballagen, som er fra RPC Superfos, spiller en vigtig rolle i bestræbelserne på at øge markedsandele.

Et nyt sortiment af flødeost, som Arla Foods via Holstebro Flødeost fremstiller eksklusivt for supermarkedskæden Tesco i Storbritannien, bliver solgt under mærket YUM og adskiller sig tydeligt fra andre flødeoste på markedet.

Sort er anderledes
Normalt sælges flødeost i sølvfarvet emballage kombineret med hvid og blå. Men til markedsføringen af YUM er der valgt en helt anden linje, hvor sort er den bærende farve. Heather Amos, der er Produktudviklingschef hos Arla Foods, forklarer:
“Vi så et hul i markedet for noget nyt og anderledes og gjorde emballagen til et væsentligt element i marketingstrategien. Derfor besluttede vi os for, at den skulle være helt anderledes end de traditionelle bøtter, og vi er tilfredse med, hvordan det er gået med satsningen indtil videre.”

Marketingstrategien inkluderer også en netværksstrategi, hvor sociale medier er med til at sprede budskabet om alle varianterne i hele YUM serien, der blandt andet også omfatter smør.

God implementering
Mejerigiganten Arla Foods har sat den dominerede sorte farve sammen med en stærk farve, en for hver af ostenes smagsretninger: fx pink for rosa peberkorn, grøn for pesto. Farvevalg og design af bøtten er blevet til i samarbejde med et designbureau, mens emballagevirksomheden RPC Superfos har implementeret selve emballageløsningen, der inkluderer et sprøjtestøbt bæger samt låg. Arla Foods er meget glad for resultatet for det friske og nutidige mærke YUM:
“Emballagen er blevet lige som vi ønskede det. Det overordnede indtryk er lyst og tiltrækkende, og pakkerne gør sig fantastisk godt bemærket på hylderne,” siger Heather Amos og fortsætter:
“RPC Superfos er en rigtig god virksomhed at arbejde sammen med og har sørget for, at vores varer kom på hylden i den nye emballage til rette tid, selvom der var en del pres på undervejs.”

En betryggende kliklyd
Selve bægeret er fremstillet med en In-Mould Labelling teknik, der giver et perfekt finish og en knivskarp billedgengivelse. Det er også funktionelt og brugervenligt. Når man sætter låget på, hører man en betryggende kliklyd, som forsikrer forbrugerne om, at det er lukket rigtigt og oplevelsen af, at produktet holder sig frisk i længere tid.
Bægeret er en kundespecifik tyndvægs emballageløsning i sprøjtestøbt polypropylen, der betyder, at man får et let, men samtidig stærkt og stabilt bæger.

Berry Superfos
Spotorno Allé 8
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK43239511

Kontaktperson

UVN
Ulla Vennervald Nielsen
EA & HR Operational Excellence Manager
+45 59111151 ullavennervald@berryglobal.com

Send til en kollega

0.032