23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Løgismose har skyr-succes med skeer

Løgismose har kæmpe succes med at sælge skyr to-go i et praktisk bæger med ske fra RPC Superfos.

Flere og flere spiser morgenmad, mens de er på farten, og mange vælger et mejeriprodukt fra køledisken, som kan spises med det samme. Løgismose har derfor lanceret nye økologiske skyr-produkter i tre smagsvarianter. Skyr-produkterne sælges i 210 ml bægre, der har en helstøbt ske i låget, og forbrugerne har taget rigtig godt imod dem.

Hvordan ville kunden tænke?
Løgismose har valgt en emballageløsning, som RPC Superfos har udviklet særligt til dette produkt. Den hedder EasySnackingTM, og adm. dir. Steen Olsen fra Løgismose undervurderer ikke emballagens betydning for den succes, som skyr-produkterne har fået:

“Hvis du som producent sætter dig i kundens sted og forestiller dig, at du køber et koldt mejeriprodukt, som du vil spise direkte fra bægeret, vil du hurtigt stille nogle krav til emballagen: Den skal være meget nem at åbne, sådan at man ikke risikere at spilde, når låget skal af. Der skal følge en ske med, som man helt uden besvær skal kunne få fat i, og som er rar at røre ved og spise af. Vi bad RPC Superfos om at udvikle den perfekte løsning til vores nye skyr-produkter – og det gjorde de så: Vi har fået alle vores krav opfyldt gennem EasySnackingTM bægeret – og i øvrigt ser det også flot ud.”

Enkelthed og bløde linjer
EasySnackingTM har designmæssigt et blødt udtryk og giver associationer til mejeriprodukters konsistens. Nøgleordet er enkelthed, for bægeret har, hvad der er brug for, men ikke mere end det. Skeen er i ét stykke og ligger integreret i låget under en selvklæbende folie. Det er en ny og innovativ løsning.

“Vi har arbejdet med RPC Superfos i 25 år nu og føler os meget trygge ved den måde, de udvikler og producerer plastemballage på. Når vi arbejder sammen, finder vi nogle stærke first mover løsninger, og faktisk betragter vi RPC Superfos mere som en emballagepartner end som en emballageleverandør,” siger Steen Olsen, som fremhæver, at kvalitet, logistik og prissætning selvfølgelig skal være i orden.

Salget overstiger forventningerne
Udviklingen af EasySnackingTM bægeret skete på under ét år, fra de første skitser til lanceringen i Netto. Skyr-produkterne fra Løgismose har fået en fantastisk start – i løbet af de første måneder oversteg salget forventningerne til antallet af solgte enheder med flere længder.

Skyr er et sundt morgenmadsprodukt med et højt indhold af protein og et lavt indhold af fedt. Det er baseret på en islandsk mejeritradition. Smagsvarianterne fra Løgismose er: pære, kvæde og vanilje; mango, passionsfrugt og ingefær; samt solbær og rødbede. En fjerde smagstype er på trapperne, og Løgismose er også på vej med lancering af skyr i EasySnacking TM bægeret i Sverige.

Berry Superfos
Spotorno Allé 8
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK43239511

Kontaktperson

UVN
Ulla Vennervald Nielsen
EA & HR Operational Excellence Manager
+45 59111151 ullavennervald@berryglobal.com

Send til en kollega

0.047