Den rene barnemad: I Sverige fås den i et plastbæger
Den danske iværksætter Silvia Wulff har stor succes med sin økologiske babymad LovemadeTM i Sverige. Produkterne står fremme i større supermarkeder ved stuetemperatur i plastbægre fra RPC Superfos.
Silvia Wulff retter for tiden blikket mod Sverige, hendes vigtigste marked. Hun er dansk iværksætter, mor til to og sælger færdiglavet økologisk babymad. To danske stjernekokke står inde for, at produkterne ligger i top i forhold til ingredienser, smag og konsistens.
Babymaden fremstilles lokalt og går som varmt brød i Sverige under varemærket LovemadeTM. Serien med otte smagsvarianter fås i dag i over 700 supermarkeder, og såvel detailhandlen som forbrugerne er enige om, at LovemadeTM produkterne er en succes.
Diameteren spiller en rolle
Silvia Wulff sælger babymaden i SuperLock® plastbægre, som har plads til 315 ml. Diameteren er 95 mm, og den er ifølge hende en del af forklaringen på de gode salgstal. Hun ved selv af erfaring, hvor irriterende det kan være at give sin baby noget at spise fra et smalt bæger:
“Når det drejer sig om at skabe en brugervenlig måltidsoplevelse, er den rigtige diameter vigtig. SuperLock® bægeret har præcis den rette størrelse, som gør det nemt få en ske ned, røre rundt i maden og få babymaden op. Desuden er skruelåget virkelig nemt at få af og på.”
Egnet til varmfyldning og autoklavering
SuperLock® bægeret har ekstremt lave iltgennemtrængningsrater, og det giver maden lang holdbarhed selv ved stuetemperatur. Det betyder, at LovemadeTM produkterne kan stå fremme i supermarkederne side om side med konkurrerende babymad, der sælges i glas.
Helt generelt er markedet for babymad domineret af glasemballage, men i Silvia Wulffs øjne har plastbægeret SuperLock® alle de egenskaber, hun synes passer til hendes LovemadeTM produkter:
“Plast vejer ikke ret meget, og det er godt, for det betyder færre udgifter til transport og en mindre påvirkning af miljøet. Det er også en fordel, at SuperLock® bægeret tåler varmfyldning, sådan at vi i én ombæring opnår en attraktiv holdbarhedsperiode samt et rent og naturligt fødevareprodukt uden tilsætnings- eller konserveringsstoffer. Desuden kan bægeret anvendes masser af gange derhjemme, og det tilfører vores produkt ekstra værdi.”
Transparens og kærlighed hele vejen rundt
Det grafiske design for LovemadeTM er rart og giver associationer til et lykkeligt barndomsunivers. Bunden af SuperLock® bægeret er gennemsigtigt, sådan at man kan se indholdet, når man beslutter sig til at købe produktet. På den måde kommunikerer emballagen autenticitet og friskhed for sund og nærende babymad.
“Det er vores mål at sælge et produkt, der løfter babymad op på et højere niveau: økologiske ingredienser af høj kvalitet, som bliver tilberedt efter gourmetopskrifter, serveret i en sikker, brugervenlig og let emballage, der kan genbruges derhjemme. LovemadeTM serien er skabt med ren kærlighed i enhver henseende,” slutter Silvia Wulff.