Easyfood rekrutterer via Facebook
Fødevarevirksomheden slog mandag 8 ledige stillinger i produktionen op på sin Facebook-profil og det gav på under 24 timer over 200 henvendelser.
Beskeden fødevarevirksomheden Easyfood i mandags lagde ud på sin Facebook-profil var ganske kort:
”Søger 8 timelønnede medarbejdere til fast nathold med start hurtigst muligt. Erfaring fra anden fødevarevirksomhed foretrækkes, men er ikke et krav. Kig forbi på Albuen 39 og udfyld en ansøgning! Del gerne så vi kan få besat stillingerne.”
130 personlige henvendelser
Easyfood har tidligere lagt jobopslag ud på de sociale medier samtidig med mere traditionelle jobannoncer. Men denne gang nåede virksomheden slet ikke at gøre andet, før den blev oversvømmet af ansøgninger. På bare et døgn havde over 40.000 set jobopslaget, der var blevet delt mere end 503 gange på Facebook. Og på tre dage har Easyfood fået over 200 henvendelser omkring de 8 ledige jobs i produktionen, og flere end 130 af dem mødte personligt op i Kolding for at skrive sig op til et job.
- Det har været helt fantastisk at følge, hvad et kort opslag på Facebook kan gøre. Som virksomhed snakker vi meget om, at vi skal være kreative og innovative i alt, hvad vi gør – ikke kun i forhold til produkterne, og det beviser det her til fulde. Derfor kommer det her som sendt fra himlen, fordi det bekræfter os i, at vi skal gøre tingene anderledes. Vi har ikke budgetter til dyr markedsføring og store annoncer, men med den rigtige brug af fx de sociale medier kan meget mindre også gøre det, konstaterer adm. direktør Flemming Paasch, Easyfood.
Han tilføjer, at tiltaget med al tydelighed viser, der er masser af mennesker, som gerne vil i arbejde - stik imod manges fordomme.
Han påpeger, at Easyfood ikke kun vil benytte Facebook til rekruttering, men at det sociale medie alligevel skal tænkes mere ind i processen. Og virksomheden vil generelt vil skrue op for sin tilstedeværelse på de sociale medier.
- I dag kommer man langt ved at tænke utraditionelt, og de sociale medier giver os mulighed for at målrette vores arbejde endnu mere mod bestemte målgrupper. Og hvis vi på 24 timer kan nå så langt ud med et budskab, så ligger der et kæmpe potentiale, hvis vi arbejder endnu mere med det.