Øko-dag skal omvende danskerne
Søndag den 21. april er Øko-dag - og Arla benytter samtidig dagen til at søsætte sin nye kampagne, der skal få danskerne til at købe mere økologisk mælk.
De seneste år er danskernes forbrug af økologisk mælk faldet til fordel for billigmælk, og Økodag er derfor samtidig startskuddet for Arlas nye kampagne for det økologiske mærke Harmonie.
Under sloganet ”Gør en forskel” vil Arla gøre danskerne opmærksomme på, at mælk ikke bare er mælk, og sætte fokus på Arlas initiativer inden for miljø og bæredygtighed. Samtidig vil Arla i højere grad end hidtil markere sig som verdens største økologiske mejeri.
- Vores størrelse er ikke interessant i sig selv, men jo større man er, jo større effekt har det, hvis man arbejder med bæredygtighed og effektiv produktion af økologiske fødevarer. Derfor kan forbrugerne gøre en reel forskel, hvis de vælger Arla Harmonie, siger Jakob Knudsen, der er marketingdirektør i Arla Danmark.
Gårdene holder åbent fra 10 til 14 og køerne lukkes på græs præcis klokken 12.00.
Økodagen gennemføres af Producentsammenslutningen Økosalg og Oplysning. Arrangementet gennemføres af Økologisk Landsforening i samarbejde med de økologiske mejerier Arla, Naturmælk, Thise, Osted, Them og Øllingegaard.
Sidste år deltog flere end 100.000 danskere i Økodagen.