23948sdkhjf

Arla sætter turbo på særligt ben i sin kinesiske forretning

Mejerigiganten har netop indgået en aftale med en mangeårig kinesisk partner om at skrue op for distributionen af Arla Foods Ingredients’ premiumprodukter inden for spædbørnsernæring og såkaldt ”præstationsernæring” i Kina.

Det oplyser Arla i en pressemeddelelse om det nye samarbejde med Zhongba Xingye Food Technology Co. Ltd. 

Her forklarer Arla Foods Ingredients’ kommercielle direktør, Luis Cubel, hvordan Zhongba med sit kendskab til det kinesiske marked kan hjælpe Arla med at styrke sin position i Kina.

- Demografiske forandringer har fået efterspørgslen efter produkter af høj kvalitet – særligt inden for spædbørnsernæring og ”præstationsernæring” – til at vokse. Denne aftale vil hjælpe os med at kunne tilpasse os og gøre vores tilbud til det kinesiske marked endnu stærkere, siger Luis Cubel.

Han tilføjer, at Zhongba tilbyder ekspertise og lokal viden, som i de seneste 15 år har været ”et utroligt produktivt partnerskab for begge virksomheder.”

- Vi er glade for at samarbejde yderligere og fortsætte med at investere i et af verdens vigtigste markeder for ernæring, lyder det fra Luis Cubel.

Øget markedsandel

Arla Foods Ingredients og Zhongbai, der er en del af kemi- og ingrediensgruppen Brenntag, har ”øget deres andel af det kinesiske marked markant”, ifølge pressemeddelelsen. Her oplyses det også, at:

- Den nye aftale vil dække hele rækken af Arla Foods Ingredients' forretningsenheder. Partnerskabet vil hjælpe producenter med at forbedre ernæringsprofilen for modermælkserstatning og andre produkter til spædbørn og småbørn.

Desuden meldes der om ”et stort potentiale for yderligere vækst på Kinas præstationsernæringsmarked, som omfatter sportsernæring, ernæring til seniorer og kosttilskud” såvel som ”inden for segmenter som bageri og drikkevarer.”

Michael Friede, administrerende direktør for Brenntag, siger i pressemeddelelsen:

”Dette er en aftale, der bygger på et meget solidt fundament. Vi har et godt samarbejde med Arla Foods Ingredients, hvis ekspertise, kapacitet og forståelse for markedsbehov har hjulpet begge virksomheder med at vokse i Kina.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11