23948sdkhjf

Danone er verdens grønneste fødevareproducent

Danone er højest placerede fødevareproducent på ny liste over verdens mest miljørigtige brands.
På 5 år har virksomheden reduceret CO2-udledningen med 35 %. Men Danone satser yderligere på bæredygtighed og innovation.

Foran virksomheder som Nestlé, Coca-Cola og Kellogg’s er Danone kåret som én af de grønneste virksomheder i verden. Listen over de 50 mest grønne brands i verden, ”Best Global Green Brand,” blev offentliggjort i sidste uge af brandvirksomheden, Interbrand, og toppes af bilproducenten, Toyota. Danone er den øverst placerede fødevareproducent på listen, og for alle brancher er virksomheden samlet placeret som nr. 8.

- Vores målsætning globalt var at reducere udledningen af CO2 med 30 % på under 5 år. Det var en meget ambitiøs målsætning dengang, og det lykkedes endda at nå endnu længere. Vi er stolte af, at vi er blandt de virksomheder, der går forrest i forhold til bæredygtighed, udtaler Health & Corporate Affairs Director for Danone i Norden, Frida Keane.

Danones fokus på aftrykket på omverdenen er dog ikke helt nyt, da virksomheden siden 19070'erne har haft stor fokus på bæredygtighed. Men de seneste år har virksomheden sat yderligere turbo på indsatsen:

- Vi sætter stor pris på anerkendelsen, men vi er samtidig meget bevidste om ikke at hvile på laurbærerne. Hvad enten det er vores egne fabrikkers udledning af CO2 eller vores fokus på sund ernæring eksempelvis i Asien og Afrika, så er vi optagede af, at hele virksomheden bidrager til mere bæredygtighed. Og den proces går ofte hånd i hånd med innovation, slutter Frida Keane.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.067