Fødevareprofil satser stort på klimakaffe

Et nyt særligt kaffeselskab, GrowGrounds, ser nu dagens lys.
Det er stiftet af tre erfarne kaffe-og bæredygtighedsprofiler med adm. direktør Lars Aaen Thøgersen i spidsen.
Han skifter ifølge en pressemeddelelse fra en delt stilling som chef for innovation og kommunikation hos Peter Larsen Kaffe og innovationsdirektør med ansvaret for cirkulær omstilling i moderkoncernen, Löfbergs.
Begge etablerede selskaber er medejere i GrowGrounds, der imidlertid skal løfte bæredygtighedsarbejdet til nye højder.
- I dag dyrkes langt det meste kaffe i monokulturer, som hverken er godt for jorden eller klimaet og desuden kræver store mængder kunstgødning og pesticider. Sammen med kaffefarmere i hele verden vil vi omlægge deres produktion til skovlandbrug og skabe en CO2-positiv kaffeproduktion med økologisk dyrkning, større biodiversitet og nye indtægtskilder for farmerne, siger adm. direktør i selskabet, Lars Aaen Thøgersen.