23948sdkhjf

Convenience stiger i popularitet

Supermarkedskæderne er klar til at skrue endnu mere op for udvalget af convenience-produkter.
Danskernes holdning til convenience er ved at ændre sig og flere supermarkedskæder planlægger nu at øge udbuddet af de lette madløsninger. Det skriver FoodCulture.

Blandt andet Rema1000 planlægger at lancere en række nye convenience-fødevareprodukter i år, såsom færdig-mixede salater og kartofler, der er skrællede og krydrede. Det fortæller Anders Jensen, Rema1000-kædens indkøbs- og marketingdirektør.

Også Coop har planer om at udvide antallet af convenience-produkter i år:

- Danskernes måltidsvaner er svære at rokke ved, når det kommer til retter med hakket kød, som jo er hovedingrediensen i de nogle af mest populære danske retter. Men vi vil gerne undersøge, hvordan vi gør det nemt for vores kunder at tilberede frikadellerne og kødbollerne, siger kædens kategorichef Esben Meier til FoodCulture.

Både hos Rema1000 og Coop vurderer man, at det blandt andet er danskerne fokus på madspild, der er blandt hovedårsagerne til, at convenince stiger i popularitet.

- Kunderne er blevet langt mere opmærksomme på at købe ind, så de ikke kommer til at smide fødevarer ud, der har ligget og blevet for gamle i deres køleskabe. Så vil de hellere købe færdige løsninger, hvor der ikke går noget til spilde. Det er i hvert fald den tendens, vi oplever, lyder det fra Esben Meier.



Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.086