Danskerne klar til at købe mælk online
Dagligvarehandel på nettet vinder mere og mere indpas i de danske hjem. Ny undersøgelse viser, at danskerne er mere end klar til at købe mælken online.
Det viser, at danskerne er mere end klar til online dagligvarehandel, og det er godt nyt for netbutikkerne, der idag mærker en stor kundetilstrømning.
Både Irma.dk og nemlig.com melder om et stigende antal af kunder.
Pris og vanens magt
Selvom danskerne i stadig højere grad kaster sig over nethandlen, har man hos nemlig.com indentificeret og gjort op med nogle af argumenterne for ikke at foretage sine indkøb online.
Nemlig.com matchede nemlig for nylig priserne med discountkæden Netto, mens man samtidig skruede ned for leveringsgebyret, og det har skabt travlhed i butikken.
- Vores kunder fik fjernet et af de mest tungtvejende argumenter for at blive væk, nemlig at prisen ikke længere er et problem, siger Stefan Plenge, der står bag nemlig.com.
Han erkender dog, at man er oppe mod vanens magt, da mange danskere stadig forbinder dagligvarehandel med en fysisk butik.
Fra en til seks procent på seks år
Ifølge tal fra konsulenthuset PA Consulting Group udgør danskernes dagligvarehandel på nettet i dag 1 procent af det samlede marked – det svarer til 1,2 mia. kr. om året. Et tal der er på vej til at vokse sig større.
Man venter at 6 procent af dagligvarehandelen vil ligge på nettet i 2020, svarende til en omsætning på 7 mia. kr.