Kims nomineret for kreativ emballage
Sbrød er en af Kims største satsninger i mange år og derfor vækker det særlig stor begejstring med nomineringen til Creative Circle Award.
- Sbrød er en helt ny type snack fra Kims’ hånd, og det er en af vores største satsninger i mange år. Derfor har vi været meget spændte på modtagelsen, men vi kan heldigvis sige, at den på alle måder har overgået forventningerne. Nu er emballagen også nomineret til en designpris, og det er vi meget stolte af, siger Aase Mortensen, som er produktchef hos Kims.
Kims har for nylig modtaget de første kendskabstal for Sbrød, og her tre måneder efter lanceringen kender 49 pct. af de adspurgte allerede til produktet – og tallet er endnu højere for de personer, der interesserer sig for sundhed. Her er kendskabsgraden 61.
- Det er fine tal, som vi er godt tilfredse med. Samlet set peger de på, at vi har ramt rigtigt med det nye koncept. Tilbagemeldingerne fra kunderne har været meget positive, og især på de sociale medier har vi oplevet et stort engagement og begejstring for det nye, sundere alternativ til klassiske snacks som fx Kims Franske Kartofler, lyder det fra Aase Mortensen.
Det er reklamebureauet DDB Copenhagen, der står bag designet.
- Det har været en rigtig spændende opgave at arbejde med konceptet for Sbrød. Designet skulle kombinere det sjove med det grove på den særlige Kims-måde, som handler om at være naturlig uden at være frelst, enkel og gennemskuelig uden at være kedelig, og altid uhøjtidelig, folkelig og finurlig. Vores fokus har været at skabe enkelthed og stramhed, som holder sammen på designet på tværs af varianter, mens farverne giver liv og smagskoder – og gør det nemt at finde sin favorit, forklarer Puk Rohde, Strategic Director hos DDB Copenhagen.
Creative Circle Award er Danmarks største pris for kreativ kommunikation og årets prisuddeling finder sted fredag den 9. maj.