23948sdkhjf

Isis klar til eksporteventyr

Isis gør sig klar til at tage imod nogle af de helt store internationale giganter på dette års PLMA.
Isis startede for 20 år siden i en lille baggård i Aarhus, hvor man eksperimenterede med at lave is uden tilsat sukker. Baggrunden var at diabetikere og andre sundhedsbevidste danskere ikke skulle snydes for is. Sidenhen er det blevet til en lang række sukkerfri produkter, der i dag forhandles i alle supermarkedskæder i Danmark. Men potentialet er endnu større, vurderer Thomas Møberg, adm. direktør i Isis.

- Antallet af personer med diabetes 2 i Danmark er blevet fordoblet indenfor de sidste 10 år. 320.000 personer har fået diagnosen, 200.000 ved endnu ikke, at de lider af sygdommen, og 750.000 har forstadier til sygdommen, fortæller Thomas Møberg til Food Supply.

Og tallene er langt mere faretruende andre steder i verden, det gælder blandt andet i Afrika, Asien, USA og også flere steder i Europa. Derfor er behovet for produkter uden tilsat sukker hastigt stigende, vurderer direktøren og øjner et spændende eksporteventyr foran sig.

Følger efter Novo Nordisk
Ifølge Thomas Møberg er strategien at følge i slipstrømmen på den succesfulde danske insulinkæmpe Novo Nordisk, for det er nøjagtig samme kundegruppe, Isis jagter. Og indtil videre ser det ud til, at kunderne på verdensmarkedet tager godt i mod. Sidste år deltog Isis på en række internationale messer i både Europa, USA og Asien og resultaterne har ikke ladet vente på sig. Alene på PLMA (private label messe i Amsterdam, red.) var udlandets interesse sidste år overraskende stor.

- Vores forventninger til messen sidste år var beskedne, men interessen for vores koncept og vores produkter viste sig at blive helt overvældende, fortæller Thomas Møberg og uddyber, at Isis fik over 150 seriøse kontakter fordelt over hele verden.

I år har flere af de helt store internationale giganter allerede inden messens start meldt deres ankomst på Isis stand i dagene 20.-21. maj.

- Da Isis på verdensplan er ’first mover’ og førende indenfor innovation af og viden om sukkerfri produkter, er det forståeligt nok, at den store interesse på messerne samler sig om os, slutter Thomas Møberg.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.39