Tulip vinder årets produktlancering
Tulips Pulled Pork blev i 2013 den største succes i dansk dagligvarehandel foran kandidater som Cheasy Skyr og Aqua D’or Aquadrink.
Tulip rammer med Tulip Pulled Pork plet i to af tidens hotte trends, convenience og slow cooking, vurderer analysebureauet Nielsen.
Blandt kriterierne for at modtage prisen var, at produktet skulle være lanceret i 2013, at det bliver solgt i mange butikker, og at de danske forbrugere generelt finder produktet nyskabende. Her vandt Tulip blandt andet over Arla Cheasy Skyr, Aqua D’or Aquadrinks, Semper Smoothie og Beiersdorfs Nivea In-Shower.
God eksponering af færdigretter med kød
Tulip vinder prisen for på bare ét år at have skabt øget opmærksomhed i kategorien "Færdigretter Kød". I perioden uge 21/ 2013 til uge 20/2014 er kategorien vokset med 19 procent, og Tulip Pulled Pork står alene for en værdiandel på 14,3 procent.
Oveni har Tullip Pulled Pork efter kun ti uger på dagligvaremarkedet opnået en distribution på 75 procent, lige som 83 procent af i alt 300 adspurgte danskere over 18 år har kendskab til produktet.
- Vi er meget stolte over prisen, og der er grund til at rose de mange ansatte i Tulip, som har været en del af lanceringen af produktet. Vi er selvfølgelig også taknemmelige for, at vores kunder og de danske forbrugere har haft mod på at sætte tænderne i et helt nyt produkt, siger innovationschef i Tulip Lisbeth Bisgaard Thomsen, som modtog prisen sammen med Tulips innovations & marketingdirektør Karen Østergaard på et seminar hos Nielsen.
Flere produkter på vej
- Pulled pork bare ét produkt i vores serie af slow cooked produkter, hvor vi gør det nemt for forbrugere at servere lækre retter, som normalt kræver rigtig meget tid i køkkenet. Vi har allerede lanceret pulled beef og pulled turkey, men derudover arbejder vi lige nu med en række andre spændende produkter, som kommer i butikkerne i begyndelsen af 2015, lyder det videre fra Lisbeth Bisgaard Thomsen.
Også Sverige, Norge og Tyskland er blevet store markeder for Tulip Pulled Pork, og Tulip går nu efter at udbrede salget og kendskabet til produktet til andre markeder. Samme strategi gælder i øvrigt de øvrige slow cooked produkter.