23948sdkhjf

Ny kampagne til kamp for Danbo-osten

Mejeriforeningen og fremtidsforsker skal i fællesskab vække danskernes interesse for Danbo-osten.
Fremtidsforsker Birthe Linddal og Mejeriforeningen lancerer i fællesskab en ny kampagne, der primært har til hensigt at få de yngre generationers øjne op for den klassiske Danbo-ost. Det skriver Landbrug og Fødevarers fødevaremedie Foodculture.dk

Danbo-osten var ellers af selvsamme fremtidsforsker dømt ude for nogle år siden, men hun er nu klar til at kæmpe for den gule ost sammen med Mejeriforeningen.

- Danbo-osten trænger til at blive støvet af og trukket ud i solskinnet. Kampagnen skal sætte den danske klassiker ind i en mere moderne sammenhæng. Vi vil gerne gøre opmærksom på Danbo og inspirere til at bruge osten på nye måder, fortæller chef for strategi og udvikling i Mejeriforeningen, Jan Hermansen, til FoodCulture.dk.

Ifølge Birthe Linddahl skal Danbo-osten gøres mere moderne og bevæge sig væk fra sit image som "morgenmadsost". Den tråd følger kampagnen, der blandt andet fokuserer på brug af Danbo til gratinering, i saucer eller som snack-ost.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11