Pæn vækst hos Cloetta
Den svenske slikproducent voksede både organisk og gennem opkøb i andet kvartal.
Overskuddet før skat endte på 19 mio. svenske kr. (15,3 mio. kr.) mod et underskud på 67 mio. svenske kr. (-54,0 mio. kr.) året før.
- Markedet for konfekture har hovedsageligt været uforandret eller noget negativ bortset fra i Sverige, hvor det har været positivt. I Finland fortsatte markedet med at være svagt, og i Nederlandene faldt markedet efter et positivt første kvartal. Det italienske marked fortsatte med at falde i andet kvartal, hvilket indebar, at den ustabile udvikling fortsatte, siger koncernchef Bengt Baron.
- Vores arbejde med at drive vækst, såvel organisk som gennem opkøb, giver resultater. For fjerde kvartal i træk viser vi organisk vækst trods en meget negativ salgsudvikling i Italien og et fald i kontrakt-produktionen. Opkøbet af Nutisal og The Jelly Bean Factory bidrager derudover til vores vækst. Samlet set steg salget med 9,5 procent i kvartalet, hvoraf 2,2 procent var organisk vækst, og 3,7 procent var valutaeffekter, fortsætter han.