23948sdkhjf

Nestlé Danmark fortsætter gode takter

Nestlé-koncernen viser for årets første måneder fremgang med en organisk vækst på 4,7 procent - en fremgang man også mærker hos Nestlé Danmark, hvor der sælges mere og mere Nescafé.
Nestlé-koncernen med hovedsæde i Schweiz har i årets første seks måneder landet en omsætning på 264 mia. kr. med en organisk vækst på 4,7 procent og med en salgsvolumen, der steg med 2,9 procent. For hele året forventer koncernen en samlet organisk vækst på omkring 5 procent.

Nestlés tre geografiske zoner Europa, Asien/Afrika/Oceanien og Nord- og Sydamerika bidrog alle til den organiske vækst i første halvår af 2014, hvor der især i Europa blev solgt mere Nescafé Gold. Hos Nestlé Danmark nikker man genkendede til den tendens.

- Vi danskere vil hverken privat eller på arbejdet bare have en hvilken som helst kop kaffe. Vi vil have vores egen favorit-kop kaffe, og det har givet kapselkaffe som fx Nescafé Dolce Gusto gode muligheder med sine 40 varianter. Nu har i nærheden af 300.000 danske husstande en kapselkaffe-maskine og har på den måde flyttet cafeudvalget hjem i stuerne, siger landechef Søren Rye om danskernes nye kaffevaner.

Udover kaffe har Nestlé Danmark i årets første seks måneder oplevet, at trenden i detailhandlen går mod nye, sundere produkter og mere kvalitet.

- I Nestlé Danmark kvitterer vi for, at omverdenen ønsker sundhed, kvalitet og innovation. Det harmonerer med Nestlés strategi om hele tiden at udvikle nye produkter og hele tiden at forbedre eksisterende produkter, hvor vi reducerer indholdet af salt, sukker og fedt – og samtidig forøger andelen af fuldkorn i de fødevarer, hvor det er muligt, slutter Søren Rye.



Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172