Arla søsætter største markedsføringskampagne til dato
’Nyd det gode’ skal afløse ’Tættere på Naturen’ på tværs af markeder på fem kontinenter.
Mejerigiganten har allerede lagt fra land i Tyskland, Danmark og Holland, og nu er det så blevet Sveriges tur til at lancere den omfattende marketingkampagne, der skal køre globalt.
- Mælk er efterspurgt på verdensplan, og herhjemme er mejeriprodukter en del af hverdagen for langt de fleste af os. Det er der et stort potentiale i, og det sætter vi os nu for at forløse med en ny markedsføring. I Arla har vi en stærk mejeritradition og er kendt for at producere og eksportere sunde, naturlige og ansvarlige mejeriprodukter, som er nogle af verdens bedste. Med udgangspunkt i den stærke historie ønsker vi at styrke det globale kendskab til Arla, siger koncernchef Peder Tuborgh.
Den globale relancering tager udgangspunkt i de forskellige landes kulturer, forklarer Arla i meddelelsen. Forstudier pegede således på, at de, der bor i vækst- og udviklingslande, ser mælkens naturlige ernæringsmæssige egenskaber som et væsentligt bidrag til at forbedre familiens (og særligt børnenes) sundhed og fremtid. I Europa er der mere fokus på smag, nydelse og stemning, når mejeriprodukterne kommer på bordet, lyder Arlas erfaringer.
- I Europa tager vi nok mælken og dens universelle betydning for vores sundhed lidt for givet. Men uanset hvor vi bor, så lægger vi vægt på de særlige øjeblikke i løbet af dagen, hvor man nyder et hjemmelavet måltid i familien, slukker tørsten med et glas mælk eller får en kop kaffe på kontoret. Med ’Nyd det gode’ vil vi gerne minde om, at vores mejeriprodukter er med i millioner af disse gode øjeblikke rundt om i verden hver eneste dag, siger Peder Tuborgh.
Kampagnen ’Nyd det gode’ afløser perioden med sloganet ’Tættere på Naturen’, hvor Arla havde fokus på miljø og produkternes naturlighed.