23948sdkhjf

Harboe sadler om

Det er ikke længere nok at satse på lavprisøl, erkender Harboe, der nu melder sig klar til strategiskifte.
Harboe-bryggeriet i Skælskør offentliggjorde i sidste uge sit kvartalsregnskab, der var langt fra prangende.

Trods en nettoomsætning i tredje kvartal på 321 mio. kr. kom bryggeriet ud med et resultat på 2 mio. kr. før skat. Dette tal var til sammenligning på små 11 mio. kr. i samme periode året før.

Ledelsen erkender nu, at der må gøres noget og et strategiskifte er på sin plads.

- Vi er nødt til at ændre strategi. Vi er specialiseret i lavprisprodukter, men vi skal også have specialprodukter, som repræsenterer en større værdi. Der er på det danske marked tale om en ændret strategi, som vi mener vil føre til, at der også fremover er plads til vores virksomhed, siger adm. direktør og storaktionær i formaet, Bernd Griese til Dagbladet Børsen.

Bryggeriet har netop lanceret en ny, friskpresset juice på flaske under navnet Pure i et forsøg på at lave et mærkevareprodukt med et mere selvstændigt brand, hvor relationen til Harboes discountprodukter nedtones.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094