Engangsudgifter sendte Baresso i millionminus
Salg kostede 10 millioner, men alt i alt er kaffedirektør "ovenud tilfreds" med årsregnskabet
Ifølge årsrapporten var engangsomkostningerne ved salget til tyske JAB Holding på cirka 10 millioner kroner.
- Hvis regnskabet bliver renset for disse udgifter, kan Baresso med andre ord notere et pænt plus i bogen, konstaterer Baresso-direktør Nickolas Krabbe Bjerg i en pressemeddelelse, hvor han erklærer, at han er ovenud tilfreds.
Det er han på baggrund af, at Baresso igen havde fremgang i salget i 2015, hvor bruttofortjenesten steg med godt 14 millioner til 139,8 millioner kroner.
Store ambitioner
- Vi har store ambitioner i disse år. Alene inden for årets første fire måneder vil vi have åbnet fem nye kaffebarer i Danmark, og vi vil fortsætte med at ekspandere. I det lys er det naturligvis afgørende, at vi kan se, at gæsterne følger med. Det er glædeligt, at det er tilfældet, bemærker Nickolas Krabbe Bjerg
- Der er kamp om kaffegæsterne på det danske marked. Derfor er vi glade for, at vi som en del af salget til JAB Holding er kommet i familie med den svenske kaffekæde Espresso House. Det betyder, at vi allerede fra i år i samarbejde med Espresso House vil arbejde efter en dual brand-strategi, hvor vi får det bedste ud af begge kæder på det danske marked, tilføjer han.
Allerede her til foråret åbner Espresso House på Rådhuspladsen i København sin første danske kaffebar .
Baresso Coffee med over 500 medarbejdere er Danmarks første og største kæde af espresso- og kaffebarer. Kæden blev stiftet i 2000, og i dag er der 51 Baresso-kaffebarer fordelt på 35 konceptkaffebarer i København, Aarhus, Vejle, Odense og Aalborg samt 16 franchise-kaffebarer ejet af blandt andre DFDS Seaways, Mols-Linien og Coop Danmark.
Se hele regnskabet her:
Baresso C