23948sdkhjf

Friland går i offensiven

Landmand med gris i armene skal sælge øko-budskabet
Danish Crown-datterselskabet Friland lancerer på mandag sin hidtil største nationale kampagne for økologi - en kampagne, der ifølge Friland skal cementere selskabets position som landets største producent af økologisk kød.

Landmænd, som leverer økologisk kød til Friland, bliver spydspids i kampagnen, hvor de afleverer en stribe budskaber med nøgleordet "fri".

Blandt dem er Brian Holm, der årligt producerer 5.000 økologiske slagtesvin på sin bedrift ved Brørup. Han bliver nu mere eller mindre landskendt, idet billeder af ham og en gris dukker op i blandt Københavns Metro, på store reklameskilte ved supermarkeder, indfaldsveje og busstoppesteder, i bannerreklamer på Facebook og på økologiske kødpakker fra Friland Økologi.

- Det er fint, at Friland bliver lidt skarpere. Hvis det kan sælge flere økologiske produkter, at jeg står med en gris i armene, har jeg det fint med det, siger han.

Skærpet konkurrence

Friland-direktør Henrik Biilmann lægger ikke skjul på, at kampagnen skal ses i lyset af skærpet konkurrence:

- Vi står stærkt på det danske markedet for økologisk kød, men midt på året udfordres vores position af nye konkurrenter som Thise & Ko samt Dane Pork. Den udfordring skal vi være forberedt på og klar til tage op, siger han.

Kampagnen er opbygget om en række budskaber om dyrevelfærd, moderne økologi og fællesskab. Eksempelvis "Vi er fri til at dyrke vores passion for dyrevelfærd", "Vores køer græsser på marker, der er fri for sprøjtemidler" og "Vi er fri til at beskytte naturen og miljøet".

- Derved personificerer vi Friland og viser ildsjælene bag virksomheden. Samtidig slår vi på, at vi har været her siden 1992 og har været med hele vejen, når det handler om økologi og dyrevelfærd, siger Henrik Biilmann.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078