23948sdkhjf

Private label tordner frem hos Dagrofa

Der er nu over 500 Gestus-varer, og mange flere på vej
Et år efter lanceringen af fødevaremærke-serien Gestus på nu godt 500 forskellige varer har Dagrofa stærk fremgang i salget af private label-varer.

Med Gestus-mærket som spydspids voksede salget af egne brands godt 10 procent i 2015 – drevet frem af voksende salg i særligt kæderne Meny og Kiwi, skriver Dagrofa i en pressemeddelelse.

Gestus sælges også i Dagrofa-kæderne Spar og Min Købmand, så i alt er produkterne ude i 620 butikker.

- Det er en fornøjelse at se tilbage på det første år med Gestus, hvor vi har haft historisk fremgang på vores salg af private label. Lanceringen af mærket er en vigtig del af vækststrategien i Dagrofa og vores ønske om at give danskerne gode fødevareoplevelser, nævner Michael Rahbek, chef for private label i Dagrofa.

Kiwi helt i front


Kiwi er helt i front, når det gælder Dagrofas salgsvækst på private label. Kiwis-butikkerne havde fra 2014 til 2015 en salgsfremgang på godt 18 procent - en vækst som gør, at discountkæden ligger i den absolutte top på salg af private label i dansk dagligvarehandel, konstaterer Dagrofa.

I år kommer mindst 100 nye Gestus-varer ud på butikkernes hylder. Samtidig udbygger Dagrofa serien med over 200 kødprodukter, der fra maj bliver lagt ind under mærket.



Følg vores nyheder på www.mynewsdesk.dk/dagrofa .



Dagrofa koncernen omsætter for 19,6 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.200 ansatte. Koncernen består i dag af profilhusene MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt Dagrofa Logistik og FoodService Danmark.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078