23948sdkhjf

Dansk Supermarked dropper DøgnNetto

De 39 butikker med navnet bliver nu blot Netto eller Føtex Food
Discountkæden Netto opgiver konceptet DøgnNetto og omdanner butikkerne til almindelige Netto'er samt det relativt nye koncept Føtex Food. Det skriver Berlingske Business.

I alt er det 39 DøgnNetto'er, der hovedsageligt ligger i hovedstadsområdet. De blev lavet for at tage kampen op med kiosker, men den idé er altså nu lagt i graven.

- De gule Netto-butikker laver så meget mere omsætning og indtjening, at selv om DøgnNetto er en udmærket forretning, kan det bedre svare sig at omlægge dem, siger Claus Juel-Nielsen, direktør for Netto, til Business.

30 af DøgnNetto'erne bliver til almindelige Netto'er mens de sidste bliver til Føtex Food-butikker.

Valget er truffet, fordi konkurrencen om de gode placeringer og kunderne generelt er taget til på dagligvaremarkedet.

- Vi er hele tiden på jagt efter nye butikslokaler i Storkøbenhavn. Ved at lave DøgnNetto om kan vi tage et tigerspring i forhold til at få åbnet flere gule Netto-butikker, siger direktøren til Business.

Omlægningen af butikkerne vil ske i løbet af i år og alle medarbejderne vil blive tilbudt arbejde i de omlagte butikker eller i andre dele af Dansk Supermarked, der blandt andet ejer Netto, Føtex, Bilka og Salling.

Dansk Supermarked omsatte i 2015 for 57,5 milliarder kroner og fik et nettoresultat på 1,7 milliarder kroner. Resultatet er faldet de senere år trods en fremgang i omsætningen.

Samlet har koncernen 1.466 butikker, hvoraf 1.333 er Nettoer, og 50.553 ansatte.

I forbindelse med sit årsregnskab fortalte Dansk Supermarked, at man vil øge sine investeringer med 40 procent for at styrke sig i konkurrencen med Coop, Kiwi, Aldi og de andre aktører på markedet.

- Det er ikke alle, der har vores indtjeningsevne. Vi har et overskud på 1,7 milliarder efter skat. Tager man Rema, så har Rema et par hundrede millioner. Coop ligger vel på et rundt nul og Aldi og Dagrofa (Kiwi, Meny og Spar, red.) giver underskud.

- Så vi er klart dem, der har den største styrke til at udvide butiksnettet, sagde Dansk Supermarkeds administrerende direktør, Per Bank, til Ritzau på det tidspunkt.

/ritzau/
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062