23948sdkhjf

Hver tredje solgt øl er på dåse

Øl på dåse fylder nu en stor del af det danske ølsalg, viser en ny opgørelse fra detailkæden Coop Danmark. Således er hver tredje øl, der bliver drukket, tappet på dåse.
I løbet af blot to år har danskerne ændret ølvaner. Øl på dåse var nærmest ikke-eksisterende i 2005, men i 2007 var hver tredje solgt øl på dåse.

I 2008 har dåserne indtil nu udgjort 34 prcent af det samlede ølsalg i Coops butikker, oplyser detailkæden til Berlingske Business.

Kategorigruppechef Kenn Thomsen fra Coop Danmark mener årsagen til den ekslosive vækst er følgende:

- For det første er udvalget blevet større. De store danske bryggerier satser mere på dåseøl og er kommet med flere varianter. Og mere specialøl fra både danske mikrobryggerier og udenlandske bryghuse er i år kommet på dåse, siger han til avisen.

Kilde: Berlingske Business

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094