23948sdkhjf

Ikke tilfældigt, at DuPont valgte Lindhardt

Aabybro Mejeri får alle rettigheder til nyt is-koncept

De nye, energitætte is fra Aabybro Mejeri, som er udviklet i samarbejde med ingredienskæmpen DuPont, kommer på ingen måde til at gå ud over mejeri-ejer Niels Henrik Lindhardts selvstændighed:

Han har det fulde ejerskab over nyskabelsen, og DuPonts navn står ikke engang på emballagen, fortæller den nordjyske mejerist til Food Supply.

At DuPont valgte Aabybro Mejeri som producent er langt fra nogen tilfældighed.

- Jeg har været kunde hos dem i 27 år og købt masser af ingredienser, så vi kendte hinanden godt i forvejen, nævner Niels Henrik Lindhardt.

- Lidt unikt
- Men hvad får DuPont ud af samarbejdet, når det er dig, der ejer det hele og har alle rettighederne?

- Det kan jo være, at andre virksomheder bliver mere opmærksomme på, hvad man kan bruge de spændende ingredienser fra DuPont til, svarer mejeristen, som under alle omstændigheder er temmelig imponeret over projektet med de nye is:

- En offentlig institution, en stor industrikoncern og et lille, lokalt mejeri, der kan finde ud af at samarbejde - det er lidt unikt, siger han med henvisning til, at Aalborg Universitetshospital også har været involveret.

Det var hospitalets såkaldte kulinarium, der henvendte sig til DuPont for at få hjælp til at udvikle en is målrettet til patienter med lille appetit og/eller synkebesvær.

I første omgang ønskede DuPont-folkene et produkt uden fløde, fordi de var bange for, at isen ellers ville blive for fed. Men Niels Henrik Lindhardt fik dem overbevist om, at det af hensyn til smagen ville være bedst også at have fløde med i opskriften.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063