Kriseramt mejeriselskab vender minus til plus
Svenske Milko har i årets første fire måneder vendt sidste års underskud på 13,2 millioner svenske kroner til et overskud på 6 millioner svenske kroner.
Baggrunden for det stærke resultat henfører ledelsen primært til øget salg af fløde- og fedtstoffer. Samtidig bidrager en stram omkostningsstyring også til fremgangen.
- Det er naturligvis meget glædeligt, at gruppe-strategien fra sidste efterår viser klare og hurtige resultater. Målet er at bevæge sig fra urentable opbevares mejeriprodukter til de lukrative friske produkter og skære ned på omkostningerne i gruppen med i alt 185 millioner kroner i 2012, siger Milkos CEO Erik Gumabon og fortsætter:
- Nu skal vi fortsætte med at køre en større regional profilering i Milkos produktportefølje. Landskabsmælken skal være vores nye flagskib til efteråret, hvor vi vil præsentere endnu flere spændende nyheder, lyder han skommentar afsluttende.
Kilde: Kvartalsregnskab 1/2009 - www.milko.se