23948sdkhjf

Kriseramt mejeriselskab vender minus til plus

Svenske Milko har i årets første fire måneder vendt sidste års underskud på 13,2 millioner svenske kroner til et overskud på 6 millioner svenske kroner.
Det er en forbedring på 19,2 millioner svenske kroner siden første kvartal sidste år.

Baggrunden for det stærke resultat henfører ledelsen primært til øget salg af fløde- og fedtstoffer. Samtidig bidrager en stram omkostningsstyring også til fremgangen.

- Det er naturligvis meget glædeligt, at gruppe-strategien fra sidste efterår viser klare og hurtige resultater. Målet er at bevæge sig fra urentable opbevares mejeriprodukter til de lukrative friske produkter og skære ned på omkostningerne i gruppen med i alt 185 millioner kroner i 2012, siger Milkos CEO Erik Gumabon og fortsætter:

- Nu skal vi fortsætte med at køre en større regional profilering i Milkos produktportefølje. Landskabsmælken skal være vores nye flagskib til efteråret, hvor vi vil præsentere endnu flere spændende nyheder, lyder han skommentar afsluttende.

Kilde: Kvartalsregnskab 1/2009 - www.milko.se

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094