23948sdkhjf

Dansk Emballageinstitut melder om rekordfremgang

Det er gået markant frem for Teknologisk Institut Emballage og Transport de seneste 12 måneder. Derfor udvides medarbejderstaben nu med 5 nye ansigter.
Teknologisk Institut Emballage og Transport har de seneste måneder opbemandet staben med 5 personer, heraf 3 erhvervsforskere, ph.d., som følge af en markant omsætningsfremgang i de sidste 12 måneder, hvor overskudsgraden samtidig er fastholdt.

Øgningen er 22 % målt i forhold til samme periode 2007/08 og kan bl.a. henføres til en væsentlig stigning i ordreporteføljen på spændende forsknings – og udviklingsprojekter i tæt samarbejde med vore medlemsvirksomheder og danske og internationale universiteter. Men også kommercielle opgaver direkte til industrien har kunnet øges lidt trods krisen.

2009 bliver således for E&T det tredje driftsår i træk med stigende resultater og understreger, at emballageforbruget, ikke mindst til fødevarer, drikkevarer og pharma er relativt resistent overfor konjunktursvingninger. Op mod 75 % af dansk emballageforbrug går til disse sektorer. Industriemballagerne har haft det ganske meget sværere.

- Innovationslysten har hos packers/fillers og emballageproducenter uanset krisen fortsat været stor, og det er lykkedes E&T at vinde så mange F&U kontrakter sammen med virksomheder, at det ville beslaglægge hele vor udviklingskapacitet indtil 2012. Derfor har vi udvidet bemandingen markant, både for at kunne levere kontraktresultaterne, men væsentligst for at sikre, at vi fortsat har kapacitet til at fungere som kommerciel dag-til-dag leverandør af rådgivning, prøvning og dokumentation i Danmark og Sydsverige til støtte for dansk og svensk erhvervslivs fortsatte produktudvikling og konkurrenceevne på verdensmarkedet, siger Jens-Chr. Sørensen, Centerchef ved Teknologisk Institut Emballage og Transport.

- Vores ambition er at være det bedste kommercielle emballageprøvningsinstitut i Nordeuropa, og specielt når det gælder Lead-time, er vi utroligt fokuserede og følger vores performance tæt, uddyber han.

- At vi trods finanskrise og valutaudsving i det sidste år tillige har mærket en betydelig interesse fra svenske kunder har ikke mindst overrasket os positivt, siger Jens-Chr. Sørensen, og vi er blevet yderligere bestyrket i, at vores væsentligste konkurrenceparameter ikke er prisjageri, men vor evne til gennem fleksibilitet at kunne tilbyde højt kvalificeret personale og udstyr med så kort lead-time som overhovedet muligt.



Kilde: Teknologisk Institut Emballage og Transport

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.66