Dr. Oetker tilpasser sig markedet
En pizza er ikke bare en pizza. Dr. Oetker, der producerer frysepizzaer til ca. 35 lande, bruger mange ressourcer på at tilpasse sig de enkelte markeder.
Mens nogle produkter kan være populære i visse lande, kan de være usælgelige i andre. Og hvis den samme vare skal afsættes til flere lande, må indhold, form og konsistens varieres efter forventningerne hos de lokale smagsløg. Og også farven på emballagen varierer efter geografi. Derfor bruger pizza-producenten mange ressourcer i sit testlaboratorium, inden produkterne sendes ud til forbrugerne. Det skriver Jyllands-Posten i dag.
Hvad er en god dessert?
Også desserter, bageprodukter og kageblandinger er en udfordring for den multi-nationale virksomhed. For også på dette område producerer virksoheden til store dele af verden.
Fælles for samtlige markeder er dog, at forbrugerne gerne vil bruge færre timer i køkkenet, hvis resultatet stadig er godt. Hurtig og nem tilberedning af mad bliver stadig vigtigere - og det er lige interessant i alle lande. Derfor ser dr. Claus Günther fra Dr. Oetkers udviklingsafdeling i Bielefeld store muligheder for afsætning af convenience-produkter fremover:
- Smag og behag er forskellig, men lysten til at spare tid på madlavning er lige stor i USA, Europa og Indien. Vi skal bare udvikle de produkter, som gør madlavningen nemmere for forbrugerne, fortæller dr. Claus Günther ifølge avisen.
Kilde: Jyllands-Posten