Viljen til at ville hos Nordic Seafood
Vejen ud af krisen er nye vækstmarkeder, mere salg til supermarkeder samt viljen til at ville. Nordic Seafood er efter en lille krise sidste år, blevet trimmet og igen på ret køl.
For et år siden var Nordic Seafood ellers hårdt ramt, men ledelsen strammede ballerne, og i dag er selskabet på ret kurs. Derfor har man nu et stort program til foodservice-segmentet, der også kan lanceres til detail.
- Viljen til at ville og kunne det her er vigtig. Det er ingen nem opgave at holde omkring 1000 kunder med individuelle behov tilfredse. Men vi har trods de senere års vækst holdt fast i fleksibiliteten. Vi sidder tre direktører mindre end ti meter fra hinanden, så det tager ikke lang tid at ændre kurs, hvis det bliver nødvendigt, siger Alex Jensen.
Det nordjyske selskab havde i 2008/2009 en omsætning på 1,9 mia. kr. med et overskud på 25,5 mio. kr. Tilbage i 2005/2006 lå omsætningen på godt 600.000 kr.