23948sdkhjf

Hjem-Is kæmper med pizzasalget

Og fem eventbiler er blevet droppet, men der er overskud

Hjem-Is solgte i 2016 så mange is fra sine blå biler, at virksomheden kom ud af året med et overskud på 979.000 kroner.

Men det kunne have været væsentligt bedre, hvis folk var mere opmærksomme på, at bilerne nu også har frostvarer som pizza og grillpølser med, mener direktør Frank Waller.

- Vi er ved at have mange stamkunder på frosne pizzaer, men det er stadig en forsvindende lille del af omsætningen. Når klokken ringer, så tænker folk ikke pizza. Så tænker de is, og det er en barriere, som tager tid at komme over, siger han til JydskeVestkysten.

Slut med events
Endnu bedre kunne resultatet have set ud, hvis ikke koncernen havde satset på såkaldte eventbiler. Efter at Frank Waller og tre andre i slutningen af 2013 købte Hjem-Is af Nestlé, har de satset på fem flødefarvede biler, der har solgt is på strande og på festivaller - men med nedslående resultater:

Af regnskabet fremgår, at den del af forretningen i 2016 gav et underskud på 1,9 million kroner. Også de to foregående år var der millionunderskud på eventdelen, som derfor nu er lukket.

Alt i alt er ejerne dog tilfredse med årets resultat, og Frank Waller minder i JydskeVestkysten om, at da han sammen med Erik Thaysen og brødrene Tom og Per Roth købte Hjem-IS, havde der været et samlet underskud på 25 millioner de foregående tre år.

Hjem-Is er i gang med en proces, der skal omlægge salget, så man ikke længere har ansat egne chauffører, men i stedet opererer med franchisetagere.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078