23948sdkhjf

Nespressos omsætning steg med 22 procent i 2009

Nestlé Nespresso solgte for 14 mia. kr. kaffe og fastholder sin gennemsnitlige årlige vækst på 30 % siden år 2000. I Danmark er salget af kaffemaskiner steget med 102 procent.
Forbrugerne er glade for Nespressos koncept.

I 2009 udvidede Nespresso virksomhedens detailnetværk med mere end 190 butikker, mens antallet af Nespresso Club medlemmer oversteg syv millioner for første gang.

- I lyset af lavkonjunkturen har særkendet ved Nespressos brand – den høje kvalitet og kontinuerlige innovation - igen vist sig at være vores drivkraft, selv i et ekstremt udfordrende år, siger Richard Girardot, direktør i Nestlé Nespresso.

For tredje år i træk var Nespresso det hurtigst voksende brand i Nestlé gruppen.

Salg vokset med 102%
Også i Danmark oplever Nespresso en markant fremgang i salget.

- I begyndelsen af 2009 havde vi 66 forhandlere, der sælger vores maskiner. I løbet af 2009 er salget af Nespressomaskiner vokset med op til 102 procent, siger Niels Bille, der er country manager i Danmark.

I slutningen af året var forhandlerantallet steget til 116.

- Det ser vi som et tegn på at danskerne er parate til at udskifte filterkaffen med espressobaseret kvalitetskaffe. Forhandlerudviklingen vil fortsætte i 2010, så vi står overfor et fantastisk år i Danmark, siger Niels Bille, der er country manager i Danmark.

I 2010 arbejder Nespresso på at levere tocifret vækst og passere en milepæl med et salg på over 15 mia. DKK globalt.

Nestlé Nespresso har hovedkvarter i Paudex i Schweiz og har mere end 4.500 medarbejdere. Produkterne sælges i mere end 50 lande.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063