23948sdkhjf

Nescafé Espresso får ny emballage for en sikkerheds skyld

I maj måtte Nestlé tilbagekalde sin instant kaffe i 100g glasemballage på grund af risiko for glassplinter i kaffen. Nu er kaffen tilbage på hylderne i et nyt design.
Nescafé Espresso lanceres nu i en ny indpakning.

Det tidligere glas havde en sort plastikforsegling, der gjorde det svært at se, hvis selve glasset blev beskadiget.

Derfor produceres kaffepulveret nu i samme type glas som de øvrige produkter fra Nescafé.

Vil udelukke risiko
- Da vi blev opmærksomme på, at glasset kunne knække, uden at man kunne se det uden på varen, valgte vi at lave et helt ny design. Vi har ingen eksempler på, at et glas er knækket i Danmark, men med høje krav til forbrugernes kvalitetsoplevelse og sikkerhed, ville vi hellere udelukke risikoen helt, og vi trak derfor Espresso tilbage i hele Europa. Nu er vi glade for igen at kunne sætte Espresso på hylderne, udtaler Lars Smidt, Kommerciel direktør hos Nestlé Danmark.

Stor efterspørgsel
En ny undersøgelse fra The Nielsen Company, viser, at salget af NESCAFÉ Espresso har været stærkt stigende de seneste 3 år.

Tilbagetrækningen i maj måned i år medførte flere henvendelser fra forbrugere, der savnede produktet på hylderne, men Nestlé valgte en europæisk tilbagekaldelse ud fra et forsigtighedsprincip.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094