23948sdkhjf

Nestlés største satsning i Norden i 20 år

Lanceringen af et nyt kaffekoncept til september skal bane vejen for målet om at blive Nordens førende kaffeleverandør.
Efter en omfattende omstrukturering af sine nordiske aktiviteter er verdens største fødevarevirksomhed Nestlé nu klar med en øget indsats for at skabe yderligere vækst på de nordiske markeder.

Det omfatter ikke mindst en satsning på at forstærke positionen på kaffemarkedet, hvor lanceringen af kaffekonceptet Nescafé Dolce Gusto skal bane vejen for målet om at blive Nordens førende kaffeleverandør.

Komplet kaffehus
– Med lanceringen af Nescafé Dolce Gusto tager Nestlé skridtet fuldt ud og bliver et komplet kaffehus i Norden med bred repræsentation i såvel dagligvarehandelen som over internettet for at imødekomme ønsker fra alle forbrugertyper, siger Lars Smidt, Kommerciel Direktør i Nestlé Danmark.

Nescafé Dolce Gusto er allerede lanceret på mere end 20 andre markeder, hvor forbrugerne på kort tid har taget produkterne til sig. Det er kraftigt medvirkende til en vækst på 9 % over det seneste år på det europæiske marked for kapselsystemer.

Norden et vigtigt marked
– Der drikkes rigtig meget kaffe i de nordiske lande, hvor markedet udgør en værdi af ca. 1,1 mia. euro – og derfor er Norden naturligvis et vigtigt marked for os som kaffeproducenter. Da de nordiske forbrugere tillige er meget kvalitetsbevidste både hvad det angår deres kaffe og deres boligindretning har vi store forventninger til Nescafé Dolce Gusto i Norden, fortæller Lars Smidt.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109