Nyhedsrekord fra Frisko
Frisko lancerer ikke mindre end 12 nye varianter på årets is-kort, og det er rekord for isproducenten.
- Når danskerne i år skal finde deres favoritis, bliver der iskold kamp til stregen. Årets mange nyheder er en spændende kombination af nye smagsvarianter, raffinerede klassikere, bæredygtige tiltag og lækker is i børnehøjde. Hos Frisko ser vi frem til, at vores is-kort kan skabe noget tiltrængt glæde i hverdagen, siger Jakob Knudsen fra Frisko.
At der i år er flere is-nyheder fra Frisko end nogensinde før falder fint i hak med, at danskerne er vilde med is. Analyser viser, at hver dansker nyder ca. 10 liter is om året. Det gør os til et af de mest is-spisende folkefærd i verden.
Is med god samvittighed
To af de nye is har ikke kun god smag på samvittigheden. En af de to nye Magnum varianter er Rainforest Alliance certificeret.
- Vi er stolte af at kunne præsentere den første Rainforest Alliance certificerede Magnum. På årets is-kort lægger vi ud med én is-variant, men jeg kan løfte sløret for, at vi arbejder på et langsigtet samarbejde med store ambitioner, siger Jakob Knudsen.
Fra Ben & Jerry’s, som igen i år er gæst på Frisko-kortet, kommer endnu en Fairtrade variant. Den nye is er en del af den alternative is-producents vision om, at samtlige Ben & Jerry’s produkter fra udgangen af i år skal være Fairtrade.
De nye varianter er henholdsvis: Solero Orange, Cornetto Enigma Vanille & Hindbær, Cornetto Enigma Hasselnød, Daim Cone Pear , Happy Me, Happy You, Calippo Cola, Ninja Star, Milktime Squeezy, Magnum Ghana, Magnum Caramel & Nuts, Ben & Jerry’s Chocolate Fudge Brownie.