Stort forarbejde bag gourmet-embalage
Der er gået et stort udviklingsarbejde med blandt andet forbrugerundersøgelse samt dialog med trendforsker og sociolog forud for lanceringen af en ny indpakning til BornPoultry’s gourmet-falgskibe.
- Processen har været længe undervejs, og vi har haft rigtig god sparring med Væksthus Hovedstadsregionen – hvor vi har haft mulighed for at trække på ekspertviden, fra bla. Eva Steensig som er sociolog & trendforsker samt andre stærke marketing ressourcer i forbindelse med layout og fremtoning af vores produkter. Vi har med dette tiltag investeret i fremtiden og tager udviklingen som et skridt imod et endnu bedre produkt til fordel for vores kvalitetsbevidste forbrugere, siger adm. dir. Jess H. Nielsen.
I udviklingen af den nye emballage er der anvendt forbrugerundersøgelser. Et af hovedbudskaberne var, at man gerne vil kunne se produktet og at det skulle være nemt af håndtere – både i forretningen og ved tilberedelsen hjemme på køkkenbordet. Dette førte bl.a. til, at emballagen fik større ruder. Derudover ligger produktet nu i en stærkere pose med håndtag, så den er nemmere at håndtere og transportere, uden risiko for at en brudt folie sender væske ud på de andre varer.