Dansker ny skandinavisk chef for Diageo
Bo Lundberg er netop udpeget som administrerende direktør i Skandinavien for verdens største spiritus-producent.
- Jeg er glad for, at vi fået rekrutteret Bo Lundberg til Diageo. Han medbringer en kæmpe dansk og international salgs- og marketingerfaring fra en række virksomheder, der ligesom Diageo sælger brands, der er kendte og værdsatte over hele verden. Det er fantastisk at have en person med så stærk en profil til at lede de kommende udviklingsstadier inden for salg og marketing for vores mange drikkevarer i hele Skandinavien, siger administrerende direktør for Diageo Nordeuropa, Benet Slay.
Marked i stor konkurrence
Bo Lundberg er 47 år, bor i Hørsholm, er gift og har to børn. Senest har han være vice president Sales & Marketing hos DONG Energy 2008-2011, og tidligere har han været executive vice president hos Toms Gruppen, operational marketing manager hos The Coca-Cola Company samt senior brand manager hos Colgate Palmolive.
- Det bliver både spændende og udfordrende at kaste sig over det skandinaviske alkoholmarked. Både fordi der hersker stor konkurrence, fordi det kræver en særlig sensitivitet at sikre ansvarlig markedsføring, og fordi traditionerne og holdningerne er så forskellige indenfor de skandinaviske lande. Jeg hæfter mig ved og glæder mig over, at Diageo har meget ambitiøse mål om at arbejde for, at deres produkter nydes ansvarligt. Også det arbejde ser jeg meget frem til at videreføre, siger Bo Lundberg.
Diageo er verdens største spiritusproducent blandt andet af kendte mærker som Smirnoff, Baileys, Gordon’s, Johnnie Walker, Tanqueray, Guinness, J&B, Jose Cuervo og Captain Morgan.