Nyt bryghus lader Facebook-følgere få indflydelse
Brygmester har selv udtænkt sit anlæg
Det skriver Herning Folkeblad.
Bryghuset lægger ud med fire forskellige øl, hvor af de tre er valgt af Erik Borgs følgere på Facebook. De fire øl er en India pale ale, en brown ale, en pale ale og en amber ale.
Konceptet er, at kunderne skal købe to liter øl ad gangen - øl, der bliver leveret i en såkaldt »ejerflaske« med patentprop. Så den kan fyldes igen og igen.
- Jeg har fire lagertanke, og så er det mine kunder, som stemmer med fødderne. Den, som først bliver tom, bliver brygget igen, fortæller Erik Borg til folkebladet. Han har brygget øl i mange år, men har ikke tidligere solgt sine produkter
Anlægget i bryghuset, der er indrettet på en nedlagt landbrugsejendom ,er hjemmelavet med hjælp fra et par smede - og når Borgs Bryghus slår dørene op 30. marts, er der knap 4.000 liter øl klar til kunderne, nævner Herning Folkeblad,.