Coronakrisen har givet stor kundefremgang hos Nemlig.com
Da coronaudbruddet for alvor ramte Danmark i marts, blev det pludselig ekstra populært at handle sine dagligvarer online.
Det kan man skrive under på hos onlinesupermarkedet Nemlig.com, der i årets første seks måneder har haft en markant kundefremgang.
Sammenlignet med de første seks måneder af sidste år er antallet af kunder på Nemlig.com i år steget med 60 procent.
Dertil er antallet af nye kunder mere end fordoblet, da det er steget med 108 procent.
Den store aktivitet betyder, at omsætningen hos Nemlig.com er vokset med over 50 procent i første halvdel af i år i forhold til samme periode sidste år.
- Når vi kigger tilbage på det forgangne halvår, så er det en rigtig flot udvikling i et dagligvaremarked, hvor kunderne ikke nødvendigvis skifter indkøbsvaner.
- Som virksomhed har vi skubbet på udviklingen for at sikre, at flest mulig kunder også fik en bedre service ved at handle dagligvarer online, siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i Nemlig.com, i en pressemeddelelse.
I løbet af årets første seks måneder er Nemlig.com begyndt at levere til et større område af Danmark.
Samtidig er sortimentet af varer blevet større, og der pakkes nu hele døgnet rundt for at sikre hurtigere og mere fleksibel service.
Det tiltaler mange af de nye kunder, forklarer Mikkel Pilemand.
- Vi kan se, at vi ret hurtigt er kommet ud til rigtig mange nye kunder i hele landet, og den store efterspørgsel i år har blandt andet betydet, at vi har fremrykket investeringer i vores virksomhed, såsom pakning af dagligvarer om natten, der er med til at sikre en bedre service for vores kunder, siger han.
Nemlig.com tilbyder et bredt sortiment af dagligvarer, som ud over forskellige mad- og drikkevarer også tæller blandt andet rengøringsmidler.
Selskabet sælger også måltidskasser, der består af færdige måltidsløsninger.
Også måltidskasserne har været populære i første halvdel af 2020, hvor salget er vokset med mere end 60 procent i forhold til samme periode sidste år.
/ritzau/