Det virkede efter finanskrisen - nu prøver Arlas topchef igen
Arlas topchef Peder Tuborgh havde efter finanskrisen succes med fokus på billigere ost og smør. Nu gentages øvelsen, skriver Børsen.
Coronapandemien har ændret forbrugernes købevaner, og vi ser ind i en global recession. Det er Arla nødt til at tage bestik af, mener topchefen.
- Vi er i denne situation nødt til at have flere varer til overkommelige priser, som også forbrugere i ikke mindst tredjeverdenslande har råd til. Så her har vi forceret produktudviklingen og har faktisk gang i to store projekter, siger Peder Tuborgh til Børsen.
Han vil ikke ud med detaljer om projekterne, men siger, at Arla gennemførte en lignende øvelse efter finanskrisen – med stor succes.
Arla-topchefen understreger, at man ikke slækker på kvaliteten for at kunne lave billigere produkter. Det handler om for eksempel at bruge andre ingredienser, billigere emballage og/eller blandingsprodukter.