International fødevarevirksomhed stærkt igennem første halvår
Verdens største fødevarevirksomhed, Nestle, omsatte i første halvår af 2021 for 288 mia. kr. og havde en organisk vækst på 8,1 pct. Det viser koncernens regnskab for årets to første kvartaler.
- Vores organiske vækst var stærk på tværs af de fleste geografiske områder og kategorier med robust momentum i detailsalg og en tilbagevenden til vækst i det segment, hvor vi leverer til produkter uden for hjemmet, fx til virksomheder, fortæller adm. direktør Mark Schneider i en pressemeddelelse.
På den danske front har corona spillet en rolle for salget i årets første seks måneder - men ikke i negativ grad.
- Målt på salg har det været et positivt halvår. Det skyldes en kombination af øget ”hjemmefra”-forbrug, som er en corona-relateret effekt, vækst i markedsandele og stærke mærker, som bidrager til den vækst, vi ser i alle kategorier, vi opererer i, forklarer Nestle Danmarks landechef, Thomas Blomqvist.
Det er blandt andet inden for kaffe, konfekture og modermælkserstatning, Nestle har kunnet trække trumfer.
Nestlé forventer en organisk vækst for hele året på mellem 5 og 6 pct.