Unibrew-boss varsler prisstigninger på øl
Bryggerikoncernen Royal Unibrew oplever prisstigninger på alt fra etiketter og dåser til sukker og transport, og det vil formentlig slå igennem på prisen på koncernens drikkevarer hos forbrugerne, især i 2022.
Det fortæller Royal Unibrew-topchef Lars Jensen til FødevareWatch i forlængelse af, at koncernen netop har fremlagt et kvartalsregnskab med en rekordhøj driftsindtjening på 521 millioner kroner og en rekordomsætning på 2,3 milliarder kroner.
- Vores kunder er klar over, at vi kommer til at kigge på justeringer af prispunkterne, men vi ved, hvad der sker, hvis vi rammer prispunkter, hvor forbrugerne fortrækker og vælger noget andet, fordi det er for dyrt. Der er en stribe læringer, som vi skal igennem nu, hvor priserne skal justeres, men vi har værktøjskassen og mindsettet til, at vi kan håndtere det, siger Lars Jensen til mediet.