23948sdkhjf

Sådan kom Noridane ind på det kinesiske fødevaremarked

En lokal repræsentant og et godt samarbejde med DI’s kontor i Shanghai var med til at sikre fødevarehandelsvirksomheden en god entré i Kina.
Når Noridane Foods A/S har fået en god start på tilværelsen i Kina, er det ingen tilfældighed.

Faktisk ligger der en del planlægning bag den dansk/norske fødevarehandelsvirksomheds indtog i det store land mod øst.

Verdens største i 2018
Noridane – som har specialiseret sig inden for handel med svine-, okse- og lammekød samt fjerkræ – opererer hovedsageligt i de europæiske lande (inklusiv Rusland). De seneste par år har virksomheden dannet sig interesse for de muligheder som det store land mod øst repræsenterer.

- I 2018 bliver Kina Verdens største importør af fødevarer, så det er uden tvivl et interessant marked for os. Ved selv at være tilstede kan vi få bedre ’market knowledge’ og derved reagere hurtigere på ændringer i præferencer og nye nicher. Tilmed giver det os muligheden for at møde kunderne direkte og derved forstå markedsmekanismerne bedre end hidtil, siger Managing Director, Ronnie Melbye, om baggrunden for satsningen mod øst.

"Own Man In China"
Noridane startede per juli 2011 deres engagement i Kina ved at benytte sig af DI’s ”Own Man In China”-konceptet. I tæt samarbejde med DI fandt Noridane derved en lokal repræsentant, Sam Yu, der fra DI’s kontor i Shanghai varetager deres slagsaktiviteter i Kina.

Ved at gøre brug af ”Own Man In China”-konceptet behøvede Noridane ikke at skulle etablere en kinesisk virksomhed, og kunne under DI’s virksomhedslicens ansætte en lokal repræsentant i Kina, som dagligt arbejder under dansk supervision.

Noridane startede per juli 2011 deres engagement i Kina ved at flytte ind på DI’s kontor i Shanghai. Noridane fandt i tæt samarbejde med DI en lokal repræsentant der skal varetage deres slagsaktiviteter for dem i Kina.

Hurtigt i gang
Managing Director Ronnie Melbye uddyber Noridanes valg om at gøre brug af DI i Kina:

- DI’s ’Own Man In China’ giver os muligheden for at komme særdeles hurtigt i gang med Kina, desuden skal vi ikke spekulere på andet end at få ansat den rigtige medarbejder og derefter fokusere på vores forretning. Vores medarbejder får kollegaer, og DI’s danske management hjælper os med, at have fuld kontrol med vores engagement i Kina.

For at få mere at vide om, hvordan DI kan hjælpe din virksomhed ind på det kinesiske marked, kontakt Managing Director Glen Mikkelsen, +86-139 17 78 40 76, glmi@diab.cn eller Operations Manager Peter Tabor, +86-138 16 33 20 57, peta@diab.cn

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062