23948sdkhjf

Det sker: Fødevarer, klima og bæredygtighed

AgroTech afholder onsdag d. 6. juni temadag om fødevarer og klima. Hør bl.a. Forbrugerombudsmanden fortælle om do’s and dont’s ved markedsføring af diverse grønne budskaber.
Flere og flere virksomheder beskæftiger sig med CSR i større eller mindre omfang.

Der gennemføres livscyklusvurderinger og miljømæssige forbedringer i stor stil, og spørgsmålet er, hvordan man får spredt det gode budskab, for ikke hvad som helst er tilladt.

Forbrugerombudsmanden udsendte sidste år en vejledning om brugen af etiske og miljømæssige budskaber i markedsføringen. Du får nu mulighed for at høre ham berette om vejledningen og spørge ind til de første erfaringer.

Du får også mulighed for at høre John Hermansen fra Aarhus Universitet i et indlæg med fokus på, hvad der rører sig omkring klima og bæredygtighed i et fødevareperspektiv, og hvordan virksomheder kan drage nytte af livsscyklusvurderinger.

Temadagen byder desuden på indlæg fra Easyfood og Yara, to virksomheder i hver sin størrelse, på hvert sit marked og hver sin måde at arbejde med bæredygtighed på.

Tid: Onsdag d. 6. juni kl. 10.00-15.30
Sted: Koldkærgaard Konferencecenter
Pris: 1.395 kr. ex moms.
Tilmelding: 30.05.2012 12:00 - Klik her .

Program:

10.00 – 10.15 Morgenmad og netværk

10.15 – 10.20 Introduktion til dagens program/AgroTech

10.20 – 11.00 John Hermansen Aarhus Universitet
Policy og virksomhedsinitiativer vedr. klima og bæredygtighed for fødevarer – hvad rører sig og hvordan kan virksomheder drage nyt-te af livscyklusvurderinger.

11.00 - 11.15 Pause

11.15 -12.00 Forbrugerombudsmand, Henrik Øe
Vejledning om grøn markedsføring – hvad er tilladt og hvad er kra-vene til dokumentation.

12.00 - 13.00 Frokost og tid til netværk

13.00 – 13.30 Easyfood Rikke Hammer Madsen og AgroTech
LCA i praksis. Easyfood har deltaget i projektet: Klimaoptimering af danskproducerede fødevarer, hvor AgroTech har gennemført en scree-nings LCA. Projektet er finansieret af FoodNetwork, der tæller universite-ter, forskningsinstitutioner på området, GTS’er, udviklingsparker og er-hvervsskoler.

13.30 – 13.45 Pause

13.45 – 14.30 Henriette Falk Magnussen, Markedsdirektør, Yara
Yaras klimastrategi.
Hør om Yaras klimastrategi. Yara har udviklet og implementeret en ka-talysatorteknologi med det formål at reducere udledningen af drivhus-gasser ved fremstilling af handelsgødning. Yara er certificeret iht. ISO 9001 (kvalitet) og ISO 14001 (Miljøledelse) og kontrolleret af en uaf-hængig trediepart, Det Norske Veritas. Yaras garanti understøtter svensk fødevareindustris initiativ om fastlæggelse af emissionskrav, der gælder inden for fødevareproduktion. Yara støtter en international gen-nemførelse af dette initiativ.

14.30 – 14.45 Kaffepause

14.45 – 15.30 Josefine Campbell, Campbell Co
Ord der virker – om kommunikation af bæredygtighed
Josefine er strateg og arbejder med CSR, formidling og fornyelse og har bl.a. løst opgaver for Premier Is, Carlsberg og Roskilde Festival. For nylig har Campbell Co gennemført en forbrugerundersøgelse med fokus på, hvilke ord virksomheder med fordel kan anvende, når de vil kom-munikere om bæredygtighed.

15.30 Tak for i dag.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079