23948sdkhjf

Stort vækstpotentiale i fødevarevirksomheder

Tre af de ni finalister i DR og Mandag Morgens konkurrence for mindre virksomheder med stort potentiale har tilknytning til fødevarebranchen.
Der er et stort vækstpotentiale i danske fødevarevirksomheder.

Sådan kan konklusionen lyde et godt stykke inde i konkurrencen ”Væxtfaktor 2012”, som afholdes i et samarbejde mellem DR og Mandag Morgen.

Glade og stolte
258 virksomheder blev oprindelig udvalgt, og de er nu skåret ned til ni finalister fordelt med en fra hver af landets regioner.

Det er blandt disse finalister, fødevarevirksomhederne sidder på en flot andel repræsenteret ved både Ole Green, har udviklet en lille følsom bold, der kan forhindre fødevarer i at rådne hos landmænd i hele verden, samt den bornholmske lakridskonge Johan Bülow.

Endelig er er der nordjyske Skagenfood.dk, som producerer kasser med alt godt fra havet og et bredt sortiment af grøntsager som kunderne kan bestille lige til døren med et par klik på Skagenfoods hjemmeside.

- Vi er naturligvis både glade og stolte over at være blevet nomineret. Og nu kæmper vi for at vinde konkurrencen i region Nordjylland, så vi kan gå videre til det store finaleshow i DR Byen. Nomineringen er en dejlig opmuntring og giver endnu mere lyst til at udvikle og skabe vækst i Skagenfood. Vi synes, vi har en unik virksomhed og et meget stort potentiale for vækst, siger direktør for Skagenfood, Betina Kühn.

Finale midt i juni
Afstemningen blandt finalisterne lukkede torsdag, men allerede inden da havde over 18.000 valgt at stemme i konkurrencen, som udlodder præmier for en halv million kroner.

Næste skridt er 30. maj, hvor DR begynder at sætte fokus på Væxtfaktor 2012 på tv, før Pengemagasinet den 6. juni handler om semifinalerne.

Finalen kåres i stort finaleshow i DR Byen den 20. juni.

Læs mere om konkurrencen her .
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078